خريد قسطي موبايل و لپ تاپ خريد قسطي موبايل و لپ تاپ .

خريد قسطي موبايل و لپ تاپ

بهترين نوع چوب نماي ساختمان

 امروزه زيبايي شناسي مدرن و سبك زندگي جديد بر زيبايي ساختمان‌ها و سازه‌ها تاكيد بيشتري دارند. نما يكي از عناصر مهم ساختمان است كه به طور قطعي اولين برداشت را در ذهن بيننده ايجاد مي‌كند. نما چوب هميشه منحصر به فرد بوده و همچنان نيز هركسي كه از نزديك به چوب مي‌نگرد؛ به دليل ويژگي‌هاي زيبايي و خاص آن مجذوبش مي‌شود. امروزه به لطف دانش مهندسي و توليد ترمووود، اين محصول داراي تنوع طبيعي، ظاهري زنده و مقاوم و ويژگي‌هاي خوب ساختاري است. به دليل سرعتي كه اين محصول در پيشبرد پروژه ميسر مي‌كند؛ بسيار محبوب مي‌باشد. ترمووود به عنوان يكي از اقسام و انواع نماي ترموود ساختمان به دليل دارا بودن خصوصيات مثبت فراوان و همچنين به دليل قدرت القاي احساس زيبايي شناختي در چهره شهر، در رويكردهاي معماري مدرن، شهرت و اعتبار بيشتري پيدا كرده و به عنوان بهترين نوع نماي ترموود شناخته مي‌شود.

جالب است بدانيد؛ نما چوب ترمو را مي‌توان روي هر ديوار خارجي قرار داد. استفاده از انواع ترمو چوب فرق نمي‌كند در يك سازه تماما چوبي باشد يا خانه‌اي آجري يا بتني، ملكي نوساز باشد يا بازسازي يك بناي كلنگي، در هر فضايي رخ نمايي مي‌كند.

اجراي نماي چوبي داخل ساختمان نيز نشان دهنده حسن سليقه و ذوق طراح و سازنده آن سازه است كه در عين حال كه به كيفيت و كارايي متريال توجه داشته‌اند؛ از عناصر مهم طراحي و زيبايي شناسي نيز در اجراي آن پروژه استفاده كرده‌اند. چوب نماي داخلي به عنوان يك متريال اساسي براي دكوراسيون داخلي ساختمان، اجرايي شدن سليقه‌هاي مختلف را در انواع سبك چيدمان را ميسر مي‌سازد. هزينه‌ها‌ي تمام شده و قيمت چوب ترموود ساختمان اگرچه در مقايسه با ساير مصالح درجه يك از تفاوت فاحشي برخوردار نيست؛ اما اجرا و تركيب ترموود به عنوان بهترين نوع چوب نماي ساختمان در كنار ساير مصالح ساختماني همانند سنگ، شيشه يا فلز سبب مي‌شود تا بر خصوصيات مثبت آن سازه تأكيد بيشتري شود.

چوب مناسب براي نماي ساختمان


بسياري از اقسام و گونه‌هاي چوب به طور ذاتي و خام مناسب براي اجراي نماي ساختمان هستند. به اين دليل كه مقاومت طبيعي آنها مانع از پوسيدگي‌ زود هنگامشان مي‌شود. از قديم نيز استفاده از اقسام چوب‌ها مانند بلوط، نارون قرمز، شاه بلوط شيرين، سرو قرمز غربي و كاج به عنوان چوب نما و حفاظت از خانه‌ها در برابر عناصر طبيعي مورد استفاده قرار مي‌گرفته‌اند. بنابراين مي‌توان به نتايج مثبت و خواص چوب در نما مطمئن بود. در حال حاضر نيز ترموود‌هاي توليد شده از گونه‌ها‌ي درختاني همانند سرو قرمز و كاج سيبري نيز به دليل ظاهر مدرن و شيكي كه براي نماي ساختمان دارند مورد پسندتر هستند.

انواع چوب نماي ساختمان


به لطف تكنولوژي‌هاي مدرن و پيشرفت علم مهندسي، امروزه استفاده از چوب به عنوان پوشش دهنده نماي داخلي و خارجي ساختمان‌ها‌ ميسر شده است. ساليان زيادي بود كه علاقه ذاتي افراد به طبيعت، آنها را به سمت و سويي سوق مي‌داد كه از چوب در ساخت منازل خود استفاده كنند. اما اين ناپايداري و ضعف اين محصول طبيعي در برابر پوسيدگي و فرسايش در مقايسه با ساير مصالح ساختماني؛ آنها را ناگزير به انتخاب ساير گزينه‌ها‌ي مصرفي در اين زمينه مي‌كرد. زيرا استفاده از روش‌ها‌يي مانند سوزاندن چوب و يا اشباع الوارها با روغن نيز نمي‌توانست جلودار اين فرسودگي و تخريب چوب خام را در مقابل قدرت عظيم عوامل مخرب جوي بگيرد. تا آنكه علم و تكنولوژي توانست محصولي به نام ترموود را راهي بازار كند كه در عين طبيعي بودن؛ مقاومت بالايي در برابر عناصر تخريب كنند طبيعي داشته باشد و به عنوان بهترين نوع چوب نماي ساختمان شناخته شود.

در حال حاضر ترموود از انواع مختلف چوب مانند كاج، نوئل، ون و ايروكو در بازار عرضه مي‌شود كه براي محافظت از آنها در مقابل اشعه ماوراء بنفش خورشيد و همچنين زيبايي بيشتر ترمو چوب، پوششي از واكس با پايه رنگ آبي، لاك الكل، رنگ يا روغن بر روي آن اعمال مي‌شود. كه اين كار سبب مي‌شود تا نگهداري از اين محصول راحت‌تر باشد.

ترمووود، بهترين نوع چوب نماي ساختمان


شايد به جرات بتوان گفت بهترين نوع چوب نماي ساختمان، محصولي مهندسي شده و عاري از نقاط ضعف چوب خام است. اين متريال محبوب امروزه به نام ترمووود يا چوب نماي ساختمان در بين مصرف كنندگان شناخته مي‌شود. بد نيست بدانيد كه چوب‌ها‌ي مختلفي براي اين محصول انتخاب مي‌شوند. اين چوب‌ها‌ مي‌توانند از انواع گونه‌ها‌ي نرم چوب‌ها يا سخت چوب‌ها باشند. اين تفاوت مي‌تواند در نوع، كيفيت و جنس و يا حتي نماي ظاهري الوار ترمووود تاثيرگذار باشد. اگر به صورت اجمالي‌تر به اين مبحث نگاه كنيم؛ شايد عمده‌ترين كاربرد ترموود را بتوان در اجراي نماي سازه‌ها ديد. از اين رو مي‌بايست اين محصول از اقسام گونه‌ها‌ي درختاني انتخاب شود كه در برابر عوامل مخرب جوي به شكل ذاتي و طبيعي مقاوم تر باشد. از اين رو اغلب الوارهاي ترمو تهيه شده از چوب كاج براي نماي خارجي ساختمان‌ها‌ پيشنهاد مي‌شود.

از ترموود به دليل استحكام بالا و زيبايي بي نظير آن، در مكان‌ها‌ي مختلف بيروني و دروني ساختمان‌ها استفاده مي‌شود. اما از عمده‌ترين موارد استفاده از آن در ساختمان را مي‌توان ترموود نما، كفپوش فضاي باز (Decking) و كفپوش فضاي داخلي، گلدان، كف پله‌ها، ، بام باغ (Roof Garden)، مبلمان و دكوراسيون داخلي و آلاچيق  نام برد. اما به طور كلي، ترمو چوب بهترين نوع چوب نماي ساختمان محسوب مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۶:۱۷ توسط:علي محمد زينالي موضوع: نظرات (0)